
1

UNITED STATES DISTRICT COURT
FOR THE DISTRICT OF COLUMBIA

_________________________________  
   )

KATHLEEN A. BENZ,    )
        )                   

                    Plaintiff,   )
                                 )
              v.                 ) Civil Action No. 05-1760 (EGS) 
                                 )
THE WASHINGTON NEWSPAPER    )
PUBLISHING COMPANY, LLC and      )
JOHN F. BISNEY,       )             

   )
                    Defendants.  )
_________________________________)

MEMORANDUM OPINION

Plaintiff Kathleen Benz commenced this action against

defendants, The Washington Newspaper Publishing Company, LLC,

publisher of the Washington Examiner (“the Examiner”) and John F.

Bisney (“Bisney”), alleging defamation, invasion of privacy, and

intentional infliction of emotional distress, related to a gossip

column published in the August 19, 2005 issue of the Examiner and

for articles with similar content posted on various websites. 

Pending before the Court are defendants’ respective motions to

dismiss.  Upon consideration of the motions, the responses and

replies thereto, the Examiner’s motion is DENIED IN PART and

GRANTED IN PART, and Bisney’s motion is DENIED IN PART and

GRANTED IN PART.

I. FACTUAL BACKGROUND

Plaintiff is an assignment editor at the Washington, D.C.



 Plaintiff does not allege in her Amended Complaint that1

this “fake” article was published on any website or publication. 

 The article states:  2

CNN DC Bureau producer Kathy Benz has made something
out of a career out of dating wealthy, prominent local power
players, from Maryland hoops coach Gary Williams to venture
capitalist Mark Ein. But a recent paramour apparently
doesn’t have such deep pockets. In a dust-up that has their
bureau buzzing, CNN’s Hill radio reporter John Bisney is
ready to sue, hoping to recover $14,000 he claims to have
loaned Benz over the past year.  With things now on the
skids, Bisney, also the long-time announcer for Crossfire,
wants his money back. “She told me she needed tuition for a

2

office of the Cable News Network (“CNN”). Am. Compl. ¶ 6. 

Defendant Bisney is a former CNN radio correspondent and a former

colleague of plaintiff. Id. ¶ 11.  In November 2002, plaintiff

and Bisney developed a social friendship. Id. ¶ 16. 

During the period of their friendship, Bisney repeatedly

expressed his desire to have a romantic and sexual relationship

with plaintiff.  Plaintiff, however, insisted on and maintained a

platonic relationship with him. Id. ¶¶ 21-22, 56-57. 

Their friendship ended in May 2005 when plaintiff learned

that Bisney, without plaintiff’s knowledge or permission,

obtained access to her email account, read her emails, and

established and maintained websites in the name of the plaintiff.

Id ¶¶ 17, 69, 84-86.  On those websites, Bisney posted personal

and private information and photographs of plaintiff. Id.  Bisney

also wrote a “fake” article  about the plaintiff and sent it to1

her.  Id. ¶¶ 64-65.  The article named various men whom plaintiff2



Georgetown MBA, but it went for her personal expenses,” said
Bisney, 50. “Kathy’s used to guys shrugging it off, but to
me that’s real money.” Benz, 34, has been spotted around
town in the company of Democratic superlawyer Julian
Epstein, Rep. Pete Sessions (R-Tex.), Georgetown hairdresser
to the stars Paul Bosserman and Bush I chief of staff John
Sununu. She was also engaged to multimillionaire John
Daggit, who made his fortune during AOL’s heyday. 

  One version of the articles on the internet states: 3

X-rated video mogul Mark Kulkis, who escorted porn star
Mary Carey to last month's GOP dinner with President Bush,
has found a new love interest: Washington power dater and
CNN producer Kathy Benz. 

The two only met a month ago during an interview while
Kulkis, 40, president and CEO of Kick Ass Pictures, was in
DC for the National Republican Congressional Committee's
annual President's Dinner.  He's honorary chairman of the
NRCC's business Advisory Council, a roundtable of
millionaire entrepreneurs.  

Benz denies cozying up to Kulkis to get a scoop for CNN 
about the private lunch he and Carey had with White House
Chief of Staff Karl Rove.  "Mark's a wonderful guy and I
think this could be the real thing," she tells 

3

has allegedly dated. Id. ¶ 65.  Of all the men mentioned,

plaintiff has actually only dated Gary Williams, Paul Bosserman,

Julian Epstein, and John Daggitt. Id. ¶ 66. 

On June 1, 2005, plaintiff filed for a temporary restraining

order against Bisney in the District of Columbia Superior Court.

Id. ¶¶ 103-04.  On July 11, 2005, plaintiff and Bisney entered

into a “Binding Settlement Agreement and Release,” which provided

that “[t]he parties agree that they will not intentionally

contact or communicate with each other.” Id. ¶¶ 106, 107.

In July 2005, more articles about plaintiff, authored by

Bisney, appeared on the internet.  Id. ¶¶ 109, 112, 117, 120.  In3



girlfriends.  
Benz 35, is known in Washington power circles for

dating such figures as venture capitalist Jonathan Ledecky
(now trying to buy the Washington Nationals), Univ. of
Maryland basketball coach Gary Williams, and spent time last
August with Sirius CEO Mel Karmazin at his Hamptons home. 

A second variation of the article has this final sentence: "Her
regular companions include Rep. Pete Sessions (R-Tex.), John
Sununu, Sr., venture capitalist Mark Ein, John McDonough, and
Democratic lawyer Julian Epstein. She was engaged to John
Daggitt, AOL millionaire."

A third variation begins with "Cute catch of the day and Kickass
Pictures CEO, Mark Kulkis (40), has started dating a little
further up the food chain.  Recent reports have linked him to CNN
producer Kathy Benz (35)."  After listing all the men plaintiff
has allegedly dated, the articles concludes with this final
sentence, "Finally a relationship in which Kulkis isn't the
sluttier one.  Happy herpes!"

 The Examiner article states:  4

CNN Producer Kathy Benz, 35, uses her position to meet
all the "right" people.  She's been linked romantically with
power players - including venture capitalist Jonathan
Ledecky (a Washington Nationals ownership hopeful),
University of Maryland basketball coach Gary Williams,
Chicago Cubs VP John McDonough, Sirius CEO Mel Karmazin,
actor Hugh O'Brien, CNN correspondent John Bisney,
Georgetown hairstylist Paul Bosserman and her one time

4

August 2005, Bisney used plaintiff’s name, her home and work

telephone numbers, her home address, and email address to respond

to personal advertisements seeking sexual relations on a website.

Id. ¶ 142.  As a result, plaintiff received numerous phone calls

and email messages from individuals who believed that plaintiff

wanted to engage in sexual relations with them. Id. ¶ 143.  

On August 19, 2005, the Examiner published an article in the

gossip column entitled “Controversial Love for CNN Producer”  by4



fiancé, AOL millionaire John Daggitt.  Now she has hooked
up, according to her gal pals, with porn king Mark Kulkis. 
The couple first met when Kulkis, 40, president and CEO of
Kick Ass Pictures, did a CNN interview while he was in D.C.
for the National Republican Congressional Committee's annual
President's Dinner.  He's the honorary chairman of the
NRCC's Business Advisory Council.  That's a roundtable of
millionaire entrepreneurs. Kulkis made tabloid headlines
when he escorted porn star Mary Carey to GOP dinner with
President Bush in June.  At that time, he and Carey enjoyed
a private lunch with White House insider Karl Rove. Wouldn't
you have liked to have been a fly on that wall?  

 The Examiner’s “Correction” states:5

 
Karen Feld's August 9, 2005, "Buzz" Column discussed several
contacts made by Kathy Benz, an assignment editor at CNN. 
The column said Ms. Benz had been linked romantically with
nine men. We now believe we were the target of an Internet
"spoofer" who used an email address that appeared to come
from another news organization. Ms. Benz has filed a lawsuit
against the Washington Examiner regarding this column; while
we ordinarily would not comment on pending litigation, we
have learned that Mark Kulkis was interviewed by Ms. Benz
but they never had a relationship of any kind.  In her
complaint, Ms. Benz says that she dated Gary Williams, Paul
Bosserman and John Daggitt, but did not date the other men
mentioned in the column. We regret the errors. We did not
intend to suggest any improper relationship or misuse of her
position at CNN and apologize to Ms. Benz for any offense
taken. 

5

Karen Feld. Id. ¶ 162.  Prior to publishing this article, Ms.

Feld did not speak to the plaintiff. Id. ¶ 166.  Once the article

was published, plaintiff contacted Ms. Feld and told her that the

article was substantially false. Id. ¶ 176.  On September 30,

2006, the Examiner published an article by Karen Feld entitled

“Correction.”  Id. ¶ 180.  On September 2, 2005, plaintiff filed5

this civil action against defendants the Examiner and Bisney

alleging defamation, invasion of privacy and intentional



 This claim is only asserted against defendant Bisney.6

See Am. Compl. ¶¶ 232-45.

6

infliction of emotional distress .  6

II. STANDARD OF REVIEW

The Court will not grant a motion to dismiss for failure to

state a claim pursuant to Federal Rule of Civil Procedure

12(b)(6) “unless it appears beyond doubt that the plaintiff can

prove no set of facts in support of his claim which would entitle

him to relief.”  Conley v. Gibson, 355 U.S. 41, 45-46 (1957);

Kowal v. MCI Communications Corp., 16 F.3d 1271, 1276 (D.C. Cir.

1994). See also Swierkiewicz v. Sorema, 534 U.S. 506, 514 (2002)

(stating that a court may dismiss a complaint "only if it is

clear that no relief could be granted under any set of facts that

could be proved consistent with the allegations").  Accordingly,

at this stage of the proceedings, the Court accepts as true all

of the complaint’s factual allegations.  See Does v. United

States Dep’t of Justice, 753 F.2d 1092, 1102 (D.C. Cir. 1985). 

Plaintiff is entitled to “the benefit of all inferences that can

be derived from the facts alleged.” Kowal, 16 F.3d at 1276.

III. DEFAMATION 

Plaintiff contends that defendant, the Examiner, committed

defamation when it published an article about the plaintiff in

the August 19, 2005 gossip column.  Plaintiff also alleges that

defendant Bisney committed defamation when he posted “fake”



 When compared to the Examiner’s August 19, 2005 article, 7

Bisney’s internet articles name additional “rich and powerful”
men who are plaintiff’s “regular companions,” describes in detail
plaintiff’s love interest and relationship with “X-rated video
mogul” Mark Kulkis, and alludes to a sexually transmitted
disease, herpes.

 False but for the statements that she dated Paul Bosserman,8

Gary Williams, John Daggitt, and Julian Epstein are true. Am.
Compl. ¶ 66. 

7

articles he wrote about the plaintiff on various websites

(hereinafter referred to as “the internet articles”).  The August

19, 2005 article in the Examiner is similar in content to

Bisney’s internet articles.   7

According to the plaintiff, these articles are defamatory

because they allege that plaintiff uses her position at CNN to

meet and become romantically and sexually involved with “power

players,” i.e. wealthy, influential men; that she "hooked up"

with porn king Mark Kulkis; and that hooking up with Kulkis was

part of her pattern of using her position in the media to meet

prominent men for personal and professional gain.  These

articles, which plaintiff alleges are false , have harmed her8

reputation professionally and in her community. See Howard Univ.

v. Best, 484 A.2d. 958, 988 (D.C. 1984). 

In response, the Examiner argues that there is nothing

defamatory about a single woman being "linked romantically" with

single men.  Since none of the men mentioned in the column are

married, there is no implication of sexual misconduct or



8

impropriety.  Moreover, the Examiner argues, the phrase "hooked

up" is not capable of defamatory meaning because it just means

that Mark Kulkis and plaintiff met on a social basis.  Finally,

the plain meaning of the statement that plaintiff "uses her

position" to meet the "right people" is that plaintiff is a CNN

producer, who, by definition, must use her position to meet the

right people, i.e. those in a position to supply her with

information for interviews and news stories.  To the extent that

the Examiner article is similar to the internet articles, Bisney

adopts the Examiner's arguments as to why the internet articles

are not defamatory. 

A. Legal Framework 

A publication is defamatory “if it tends to injure plaintiff

in his trade, profession or community standing, or lower him in

the estimation of the community.” Howard Univ., 484 A.2d. at 988. 

"Whether a statement is capable of defamatory meaning is a

question of law." Weyrich v. The New Republic, 235 F.3d 617, 627

(D.C. Cir. 2001).  If a statement is reasonably capable of any

defamatory meaning then the Court cannot rule, as a matter of

law, that it was not libelous. Id.  A statement found to be

defamatory "must be more than unpleasant or offensive." Klayman

v. Segal, 783 A.2d 607, 613 (D.C. 2001).  It must be "odious,



 Odious has been defined to mean "arousing or deserving9

hatred or loathing"; infamous as "notorious or in disgrace or
dishonor"; and ridiculous as "deserving ridicule," which is the
act of making someone or something the object of scornful
laughter by joking and mocking. Klayman, 783 A.2d at 619.  

9

infamous or ridiculous."  Id.  9

The Court must consider the document as a whole, and must

examine the alleged defamatory statements within context. Id. at

614 (“[c]ontext serves as a constant reminder that a statement in

an article may not be isolated and then pronounced

defamatory...”).  Further, words should be given their plain and

natural meaning, and “the statements at issue should not be

interpreted by extremes, but should be construed as the average

or common mind would naturally understand them.” Id. at 616.  The

plaintiff has the burden of proving the defamatory nature of the

challenged statement. Id. at 613.  Finally, when the Court is

presented with a Rule 12(b)(6) motion to dismiss a defamation

action, the Court must assume the falsity of the statements at

issue and that the statements were made by the defendants with

knowledge of their falsity or reckless disregard for their truth.

Id. at 614. 

B. The Examiner’s August 19, 2005 Article is Capable of
Defamatory Meaning. 

The article in the Examiner opens with a statement that

plaintiff “uses her position to meet all the ‘right’ people.” 



10

The next sentence declares that “[s]he’s been linked romantically

with power players” and then lists the names of eight men with

whom plaintiff has had romantic liaisons.  Next, the article

turns to plaintiff’s most recent relationship and states that she

“has hooked up” with “porn king Mark Kulkis.”  

When statements such as "uses her position to meet the

'right' people"; "linked romantically with power players"; and

"hooked up" with a "porn king" are considered within the context

of the article as a whole and the words are given their ordinary

meaning, the Court finds that an average, ordinary reader could

likely comprehend that plaintiff uses her position at CNN for

personal gain.  Plaintiff is a single, professional woman in her

mid-30s.  An allegation that she is using her position in the

media to meet and engage in romantic and sexual relations with

certain prestigious and powerful men, in order to advance her

career and social status, arguably makes the plaintiff appear

“odious, infamous and ridiculous.”  The Court is further

persuaded that the article’s characterization of the plaintiff

and her alleged pattern of practice tend to injure plaintiff’s

reputation in her profession and her overall standing in her

community. See Howard Univ., 484 A.2d. at 988.  Therefore, the

article is reasonably capable of defamatory meaning.  

The Examiner argues that the phrase “linked romantically”

merely means that the plaintiff has been rumored to have had



 In contemporary slang, “hooking up” can mean everything10

from a kiss to sexual intercourse. See
http://www.urbandictionary.com.  Both plaintiff and the Examiner
recognize such meaning to the phrase “hooking up.” See the
Examiner’s Mot. to Dismiss at 10, fn. 6; Pl’s Opp. at 11.

11

romantic relationships or love affairs with the men mentioned,

and that there is nothing defamatory about dating or even sex

between two consenting adults in this day and age in a major

metropolitan area.  The Court disagrees.  The phrase “linked

romantically” cannot be read in isolation from the laundry list

of prominent men with whom plaintiff has allegedly been involved,

the description of plaintiff using her position to meet these

right men, nor the statement that she hooked up with a porn king. 

When all of these statements are examined together within

context, the article paints a picture of an opportunistic woman

who will use her job in the media and sex to get what she wants.

Such an image conveys a lack of certain moral and ethical

restraint on the part of the plaintiff.

The same applies to the phrase “hooked up...with porn king

Mark Kulkis.”  The Examiner argues that phrase is not defamatory

because it merely means that plaintiff and Mark Kulkis met on a

social basis.  10  However, when that phrase is read in context,

the Court is persuaded that it does not merely mean that

plaintiff and Mark Kulkis met on a social basis.  Rather, it

implies that plaintiff engaged in some conduct relating to sex

with “porn king Mark Kulkis” as part of her pattern of using her

http://www.urbandictionary.com.
http://www.urbandictionary.com.


 Alternatively, the Examiner argues that the phrase could11

be interpreted to mean that plaintiff has met men through her
position at CNN whom she later has seen on a social basis, and
such statement is hardly damaging to her reputation. Again, as
observed by the Court herein, when the phrase is read and
examined in context, it is capable of defamatory meaning. 

12

CNN position to meet such men.

Further, the Court is not persuaded by the Examiner’s

argument that the plain meaning of the statement that plaintiff

“uses her position” to meet the “right people” is that plaintiff

is a CNN producer who, by definition, must “use her position” as

a journalist to meet the “right” people, i.e. those in a position

to supply her with information for interviews.  The understanding

the Examiner attributes to the phrase in question can only be

achieved if the phrase is read in isolation.  When it is examined

in context with the article in its entirety, the Court finds that

the meaning of that phrase is not so innocuous.  Rather, the

meaning that readily comes to the surface is that plaintiff is

using her position as a CNN producer, not to further any

journalistic endeavors, but to meet and become romantically

involved with  wealthy, influential men.11

The Examiner also contends that only “serious sexual

misconduct” may give rise to defamatory meaning.  The Restatement

(Second) of Torts (“Restatement”) § 574 (1977), however, states

that “any statements that impute[] any form of unchastity to a

woman, married or single” have been defined as “serious sexual



13

misconduct.”  Because the article alleges plaintiff of unchaste

conduct, it, by definition, has also alleged plaintiff of

“serious sexual misconduct.” See Restatement § 574.  The

Examiner’s argument is therefore, unavailing, and the plaintiff

has shown at this juncture that the article in the Examiner is

capable of defamatory meaning.

Finally, the Examiner argues that the fact that the article

appeared in a gossip column should inform the Court as to how a

reasonable reader would understand the article.  The Examiner

maintains that a reader would not take seriously the allegations

made in a gossip column, with its “breezy” tone and casual

language, as an allegation made in a more serious investigative

report.  Because the article appeared in a gossip column, argues

the Examiner, it is less likely that a reader would understand it

to be an allegation of unprofessional conduct.  

The Court agrees that the tone of a gossip column could

certainly be different from a serious investigative report;

however, the August 19, 2005 article focused on the plaintiff and

implied certain conduct on the part of the plaintiff that made

plaintiff appear “odious, infamous and ridiculous.” See Weyrich,,

235 F.3d at 627.  Therefore, even though the article appeared in

the gossip column, the Court finds that it is capable of



 The Examiner also argues that the article’s statement that12

plaintiff “uses her position to meet all the ‘right’ people” is
not a statement of fact, rather it is a statement of opinion,
therefore it is incapable of defamatory meaning.  This argument
lacks merit.  The Court cannot discern what opinion is being
proffered by the statement in question.  Rather, the statement
clearly imputes a fact that plaintiff is using her position to
meet all the right people. 

14

defamatory meaning.   12

C. The “Correction” Published in the Examiner on September
30, 2005 is Not Reasonably Capable of Defamatory
Meaning. 

Plaintiff alleges that the “Correction” published in the

Examiner on September 30, 2005, again stated defamatory

allegations, namely that she used her position at CNN to obtain

romantic relationships.  The Court disagrees.  

When the “Correction” is read as a whole, it is clear that

the Examiner did not make any statements that are capable of

defamatory meaning.  In fact, the Examiner corrected, with

apologies, any statements in the August 19, 2005 article that

were determined to be false.  Specifically, the “Correction”

states that the Examiner “did not intend to suggest any improper

relationship or misuse of her position at CNN.”  Because a

reasonable person of ordinary intelligence would understand the

“Correction” as just that, a correction to the inaccuracies

contained in the August 19, 2006 article, the Court concludes

that the September 30, 2005 “Correction” is not reasonably

capable of defamatory meaning as a matter of law.  It does not



 Compare footnotes 1-3. 13

15

make plaintiff appear “odious, infamous or ridiculous.”  

Before finding that the statements in the “Correction” are

not actionable, the Court must also examine whether the statement

places plaintiff in a “highly offensive” false light. See

Weyrich, 235 F.3d at 628 (“We remind the District Court that,

before finding that a statement is not actionable, because it is

not reasonably capable of defamatory meaning, it must also

satisfy itself that the statement does not arguable place

appellant in a ‘highly offensive’ false light.”).  The

“Correction” regrets any errors made in the August 19, 2005

article that may have placed plaintiff in a false light and

apologizes for any offense taken.  As such, the Court concludes

that there is nothing in the “Correction” that would place 

plaintiff in a highly offensive false light. 

D. Defendant Bisney’s Internet Articles are Reasonably
Capable of Defamatory Meaning.  

There are many similarities between the August 19, 2005

article in the Examiner and Bisney’s internet articles.   Not13

only do the defendants’ articles relay the same information as to

plaintiff’s alleged romantic relationships, but the tone and the

context in which the information is presented are similar as

well.  Having already determined that the August 19, 2005 article

in the Examiner is reasonably capable of defamatory meaning, the



 The tort of invasion of privacy protects against four14

distinct types of invasions: false light; intrusion upon one’s
solitude or seclusion; public disclosure of private facts; and
appropriating one’s name or likeness for another’s benefit.  Wolf
v. Regardie, 553 A.2d 1213, 1217 (D.C. 1989).  In her amended
complaint, plaintiff alleges intrusion upon seclusion (Count II),
public disclosure of private facts (Count III), and false light
(Count IV). See Am. Compl. ¶¶ 191-231.

16

Court finds Bisney’s internet articles, when considered as a

whole and in context, are also reasonably capable of defamatory

meaning.  

IV. INVASION OF PRIVACY14

A. Plaintiff Has Stated a Claim for False Light 
Against Defendants the Examiner and Bisney. 

Plaintiff has alleged that both defendants the Examiner and

Bisney have violated her privacy by placing plaintiff in a false

light.  The Examiner argues that plaintiff’s false light claim

should be dismissed because the statements in the article, even

if false, would not be "highly offensive to a reasonable person."

See Weyrich, 235 F.3d at 628.  Defendant Bisney incorporates his

arguments against the defamation claim to the false light claim. 

 A false light invasion of privacy claim requires a showing

of (1) publicity (2) about a false statement, representation or

imputation (3) understood to be of and concerning the plaintiff

and (4) which places the plaintiff in a false light that would be

highly offensive to a reasonable person. Klayman, 783 A.2d at

614.  "Whereas an action for defamation redresses damage to one's

reputation, the tort of false light is intended to remedy mental



17

distress from having been exposed to public view." Lane v. Random

House, Inc., 985 F. Supp. 141, 149 (D.D.C. 1995).  However,

“[t]here is a great deal of overlap between the causes of action

for defamation and false light.” Moldea v. New York Times Co. 15

F.3d 1137, 1151 (D.C. Cir. 1994).  “Publicity that is actionable

in a false light claim generally will be actionable in defamation

as well.” Id.  Because the torts of defamation and invasion of

privacy false light are so similar, a plaintiff may only recover

on one of the two theories based on a single publication, but is

free to plead them in the alternative. Weyrich, 235 F.3d at 628.

The Court’s reasons as to why the Examiner’s August 19, 2006

article and Bisney’s internet articles are capable of defamatory

meaning are applicable to the Court’s finding that those articles

would be highly offensive to a reasonable person.  Those

articles, which implied that plaintiff, a professional, single

woman in her 30s, used her job in the media to obtain romantic

and sexual relationships with "power players" for personal gain,

and that linked her in a sexual relationship with a "porn king,"

would be highly offensive to a reasonable person.  Accordingly,

plaintiff has pleaded sufficient facts to make out a claim for

false light invasion of privacy against both of the defendants. 

B. Plaintiff has Stated a Claim for Public Disclosure of
Private Facts against Defendants the Examiner and
Bisney.   

The Examiner argues that invasion of privacy by public



 For the first time in her opposition to defendant Bisney’s15

motion to dismiss, plaintiff alleges that she suffers from a form
of herpes,  see Pl.’s Opp. at 21, and argues that disclosure of
this fact by Bisney satisfies the elements of her disclosure of
private facts claim.  This fact about the plaintiff is not
presented anywhere in her complaint or amended complaint.  In one
of defendant Bisney’s internet articles, a reference to herpes is
made in relation to plaintiff’s and Mark Kulkis’ alleged romantic
relationship. The Court observes that public disclosure of such a

18

disclosure of private facts claim should be dismissed because the

sine qua non of this claim is that the facts made public are

intimate, private and true.  Since plaintiff has alleged in her

complaint that most of the statements in the August 19, 2005

article are false, by plaintiff's own admission, this claim must

be dismissed.  Further, for the statements in the column that are

true--the identities of the men plaintiff actually dated--those

statements are not "highly offensive to a reasonable person of

ordinary sensibilities." Wolf v. Regardie, 553 A.2d 1213, 1220

(D.C. 1989). 

Defendant Bisney adopts the Examiner’s arguments and adds

that with regard to plaintiff's home and work numbers and her

home and email addresses posted on a website seeking sexual

relations, those true facts hardly amount to such facts that

would be highly offensive to a reasonable person.  Further,

Bisney argues, because plaintiff’s phone numbers and addresses

were already available on the internet, those facts are not

private facts, and thus he cannot be held liable for disclosing

information already known to the public.15



condition, which is a private fact, would be highly offensive to
a reasonable person. 

19

To recover for public disclosure of private facts, a

plaintiff must show (1) the publication of private facts (2) in

which the public has no legitimate concern (3) whose publication

would cause suffering, shame or humiliation to a person of

ordinary sensibilities. White v. Fraternal Order of Police, 707

F. Supp. 579, 587 (D.D.C. 1989).  This privacy tort seeks to

"redress reputational injuries made all the more painful because

the public revelations about deeply private and intimate matters

are undeniably true." Doe v. United States, 83 F. Supp. 2d 833,

842 (S.D. TX 2000).  

The Examiner is correct that the sine qua non of this claim

is that the information revealed to the public is not only

intimate and private but also true.  Plaintiff has alleged that

much of what the article has stated about her is untrue: she does

not use her position to meet the "right" people; she has not been

romantically involved with Jonathan Ledecky, John McDonough, Mel

Karmazin, or Hugh O'Brien, and she has not been involved

romantically or otherwise with Mark Kulkis.  Since those

statements in the column are false, the Court concludes that

plaintiff cannot bring a claim for public disclosure of private

facts for those statements.  

The plaintiff, however, has stated that statements about her



 The same reasoning is applicable to Bisney’s argument that16

disclosure of the names of the actual men plaintiff dated is not
"highly offensive to a reasonable person of ordinary
sensibilities." 

20

romantic relationships with Gary Williams, Paul Bosserman, John

Daggit, and Julian Epstein are true.  As such, if the public has

no legitimate concern in these matters and if the publication of

these facts "would cause suffering, shame or humiliation to a

person of ordinary sensibilities," then a claim for public

disclosure of private facts has been sufficiently pleaded at this

time.  The Court is persuaded that it is unlikely that an

unmarried, professional woman in her 30s would want her private

life about whom she had dated and had sexual relations revealed

in the gossip column of a widely distributed newspaper,

particularly in the context in which the information was

revealed.  Further, plaintiff’s personal, romantic life is not a

matter of public concern.  Because the Court finds that unwanted

publication of such personal, true facts would cause suffering,

shame or humiliation to a person of ordinary sensibilities, the

plaintiff has sufficiently satisfied the elements of this

claim.  16

Turning to Bisney’s argument, the Court must address whether

public disclosure of plaintiff’s phone numbers and addresses on

an internet site soliciting for sexual relations would "cause

suffering, shame or humiliation to a person of ordinary



21

sensibilities."  Although plaintiff’s phone numbers and addresses

may be available to the public on the internet and in phone

books, that does not negate the fact that the information are

nonetheless private facts.  Individuals have a privacy interest

in their home addresses and phone numbers.  See National Ass. of

Retired Fed. Employees v. Horner, 879 F.2d 873 (D.C. Cir. 1989)

(privacy interests of individuals in avoiding the unlimited

disclosure of names and addresses is significant, therefore

individuals not only have a large measure of control over the

disclosure of their own identities and whereabouts, but people

expect to be able to exercise that control); Heights Community

Congress v. Veterans Administration, 732 F.2d 526, 529 (6th Cir.

1984) (“The importance of the right to privacy in one’s address

is evidenced by the acceptance within society of unlisted

telephone numbers...and postal boxes, which permit the receipt of

mail without disclosing the location of one’s residence.”). 

Plaintiff’s phone numbers and home address are private facts 

In this case, plaintiff’s private facts were not published

in a website listing CNN producers or in a media bulletin or in

any such site.  Rather, plaintiff’s private facts were used for

solicitation purposes.  Plaintiff’s personal information was

provided to individuals seeking to have sex with plaintiff under

the information and belief that plaintiff wanted to have sex with

them.  Such disclosure of one’s private facts would be “highly



 Bisney cites to Wolf v. Regardie, 553 A.2d 1213 (D.C.17

1989) to argue that once information is available to the public
from public sources, disclosure of that information cannot be
considered to be a disclosure of private facts.  The facts of
Wolf, however, are distinguishable.  In Wolf, a media defendant
published an article listing plaintiff as one of Washington’s
wealthiest individuals.  The information about plaintiff’s assets
and net worth was gathered through public records such as court
documents.  The Wolf Court concluded that plaintiff failed to
establish that the facts published were private facts.  The Court
based its holding on First Amendment principles and the right of
the press to publish “truthful information already extent on the
public record” because that is “of critical importance to our
type of government in which the citizenry is the final judge of
the proper conduct of public business.” Wolf, 553 A.2d at 1221. 
In sum, the Court stated that it was “reluctant to embark on a
course that would make public records generally available to the
media but forbid their publication if offensive to the
sensibilities of the supposed reasonable man.” Id.  See also
Dresbach v. Doubleday & Co., 518 F. Supp. 1285, 1288 (D.D.C.
1981)(in an invasion of privacy for public disclosure of private
facts case, the court notes how protection of First Amendment
values have persuaded courts to give broad latitude to those
publications, which may possibly reveal private information
offensive to the ordinary person, but are of public or general
interest). 

The situation in this case is markedly different. There are
no freedom of the press concerns here, nor was Bisney disclosing
facts of public interest and concern.  Rather, he disclosed
plaintiff’s private information to a discrete audience, and a
reasonable person of ordinary sensibilities would be highly
offended if their personal information was disclosed without
consent to such an audience. 

22

offensive to a reasonable person of ordinary sensibilities.” 

Therefore, the Court concludes that the plaintiff has stated a

claim for public disclosure of private facts against defendant

Bisney.     17

C. Plaintiff has Failed to State a Claim for Intrusion
Upon Seclusion Against Defendant Bisney. 

Intrusion upon seclusion has three elements: (1) an invasion



23

or interference by physical intrusion by use of a defendant's

sense of sight or hearing, or by use of some other form of

investigation or examination (2) into a place where the plaintiff

has secluded herself or into her private or secret concerns (3)

that would be highly offensive to an ordinary, reasonable person.

Wolf, 553 A.2d at 1217.  "It is the nature of the intrusion which

initially fixes liability." Id.  The types of invasion this tort

seeks to address are harassment, peeping through windows or into

other locations, opening personal mail, eavesdropping on private

conversations, entering plaintiff's home without permission,

searching plaintiff's belongings, examining plaintiff's private

bank account or other invasions of that nature. Id. at 1217-18.  

In Count II of her complaint, plaintiff alleges that

defendant Bisney invaded her privacy by intruding upon her

seclusion.  But plaintiff does not specify how Bisney invaded or

interfered with her seclusion by physical intrusion. Plaintiff,

however, does allege in her opposition to Bisney’s motion that

she suffers from a form of herpes, see Pl.’s Opp., p. 21, and

that disclosure of this fact by Bisney satisfies the elements of

intrusion of seclusion.  

Because plaintiff fails to explain whether Bisney learned of

this fact by physical intrusion into a place where she secluded

herself, the Court is not persuaded that the elements of this

claim have been met.  Plaintiff does not allege that Bisney



 The actual sentence reads, “Ms. Benz suffers from a form18

of herpes, a private fact unknown to only a few of her close
friends, such as Bisney.”  Pl.’s Opp. at 21. The Court notes that
the sentence is unclear due to a misuse of a word.  Bisney in his
reply has interpreted this sentence to mean that Bisney knew of
plaintiff’s condition, which was disclosed to him by plaintiff
because he was one of her close friends. See Bisney’s Reply at 7.
Plaintiff has not made any representations that such a reading of
that sentence is incorrect. Therefore, because Bisney’s reading
of that sentence is the most reasonable interpretation given the
context, the Court adopts that interpretation.   

  In view of the apparent ambiguity over how Bisney may19

have learned of plaintiff’s condition, the plaintiff shall have
ten  days from the date of this Order to file a pleading seeking
any appropriate relief. 

24

learned this fact by eavesdropping on her private conversations

or looking through her personal papers.  Rather she states that

her condition is a private fact that is known to only a few of

her close friends, such as Bisney.   Therefore, if plaintiff18

told Bisney about her condition, then she cannot claim that he

intruded into a place where she secluded herself.  Accordingly,

at this juncture this claim is dismissed without prejudice.  19

V. CONCLUSION

For the foregoing reasons, the Court finds that as a matter

of law, the Examiner’s August 19, 2005 article and Bisney’s

various internet articles are reasonably capable of defamatory

meaning.  However, the Examiner’s September 30, 2006 “Correction”

is not an actionable defamatory statement.  Also, plaintiff has

sufficiently pleaded invasion of privacy claims of false light

and public disclosure of private facts against both defendants. 



25

Plaintiff, however, has failed to state a claim for invasion of

her privacy by intrusion upon her seclusion against defendant

Bisney.  Accordingly, that claim is dismissed at this time

without prejudice.  An appropriate Order accompanies this

Memorandum Opinion. 

Signed: Emmet G. Sullivan
United States District Judge
September 29, 2006 


	Page 1
	Page 2
	Page 3
	Page 4
	Page 5
	Page 6
	Page 7
	Page 8
	Page 9
	Page 10
	Page 11
	Page 12
	Page 13
	Page 14
	Page 15
	Page 16
	Page 17
	Page 18
	Page 19
	Page 20
	Page 21
	Page 22
	Page 23
	Page 24
	Page 25

